SALAM


Selasa, 31 Mac 2009

sedikit penjelasan..

.

penjelasan ni ana tujukan untuk z, maaf sebab buat anda tak paham.. :) ....untuk memudahkan anda faham, dibawah ni adalah berita yang dipetik daripada akhbar harian malaysia (BERITA HARIAN)-pro kerajaan bertarikh 30 Mac 2009, Isnin :

Calon Pas didakwa guna taktik kotor

CALON Pas, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin didakwa melakukan taktik kotor ketika berkempen untuk pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dengan menggunakan masjid sebagai tempat untuk berceramah politik.

Lebih memalukan apabila Mohammad Nizar sanggup merampas dan mengambil alih program solat hajat serta majlis bacaan Yassin yang dikendalikan Barisan Nasional (BN) di Masjid Simpang di sini, malam tadi.

Menteri Besar, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir, berkata kejadian ‘merampas’ program BN itu dilakukan di hadapan jemaah dan Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Beliau (Nizar) bersama beberapa pengikutnya memasuki masjid dan mengimamkan solat Maghrib serta solat hajat di hadapan jemaah yang kebanyakannya penyokong BN.

“Bagaimanapun, dia bertindak keterlaluan apabila meminta mikrofon daripada imam dan cuba mengadakan ceramah sebelum menunggu Isyak,” katanya kepada pemberita selepas mengadakan lawatan dan memperkenalkan calon BN, Ismail Saffian di Tokong Nyee Wong Kong, anjuran Gerakan.

Beliau berkata, tindakan Mohammad Nizar seperti dirancang dan sangat menyedihkan kerana calon Pas sanggup menggunakan masjid sebagai gelanggang berpolitik.

“Perbuatan Mohammad Nizar sangat menyedihkan dan ia satu tindakan provokatif. Saya percaya selepas ini beliau tidak teragak-agak menggunakan pelbagai alasan untuk menjadikan masjid sebagai tempat melakukan perbuatan seumpama itu.

“Jangan berniat takbur dan riak kerana jika setakat untuk mengimamkan jemaah atau menyampaikan sepatah dua tafsiran al-Quran, saya pun mampu,” katanya yang mengatakan Mohammad Nizar tidak menyatakan sebarang tindak balas selepas ditegur, sebaliknya meninggal masjid sebelum Isyak.


dipetik dari : http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Monday/Nasional/20090330101007/Article/

jadi, artikel yang bertajuk 'adakah TV3 berbohong....??' adalah bertujuan menjawab tohmahan tersebut.

akrtikel ini :

TAIPING (30 Mac): Jawapan imam ini, ana petik dari blog aabo@anak sengat berkaitan dengan isu rampas kuasa di masjid dek kerana DS Ir Haji Mohamad Nizar, Jamaluddin calon Pakatan Rakyat pada PRK P059 yang menjadi iman di Masjid Simpang, manakala Dr Zambry AK dan TS Muhyidin Yassin menjadi makmun.
Kata Imam: Memang saya yang jemput Nizar jadi Imam semasa solat Magrib di Masjid Simpang Taiping....
.


merupakan penjelasan imam yang bertugas pada hari tersebut. Moga anda faham dgn penjelasan ini :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan